nkmkjn


moifg          




 





klbjk;


Strona Główna
O firmie Scania
Pierwsze Modele
Najnowesze Modele
Nasze Sklepy
Kontakt


bnmjfxyj

1. Odstąpienie od umowy - Zwrot towaru.
Jeśli są Państwo konsumentami (nabyli Państwo towar w celu niezwiązanym z Państwa działalnością gospodarczą lub zawodową) i chcą Państwo zrezygnować z dokonanych w naszym sklepie zakupów z jakichkolwiek względów, zgodnie z Ustawą o prawach konsumenta z dnia 30 maja 2014 roku istnieje możliwość odstąpienia od umowy w ciągu 30 dni od daty odbioru paczki, bez konieczności podawania przyczyny odstąpienia. Oświadczenie o odstąpieniu mogą Państwo złożyć posługując się formularzem odstąpienia (formularze znajdują się na dole strony), przesyłając formularz na adres Warsztatu, który realizował zamówienie, lub doręczając go osobiście. W przypadku Umów zawartych przez Klienta ze Scanią, oświadczenie  składane jest Scanii, natomiast w przypadku Umów zawartych przez Klienta z Partnerem Scanii – temu Partnerowi. O zachowaniu terminu odstąpienia decyduje data stempla pocztowego. Niezwłocznie po złożeniu oświadczenia o odstąpieniu od umowy, lecz nie później niż w terminie 30 od tego dnia, należy dokonać zwrotu zakupionych produktów na powyższy adres.
Należy pamiętać, iż zwracany w tym trybie Towar, należy odesłać w stanie kompletnym oraz niezmienionym, chyba, że zmiana była konieczna w granicach zwykłego zarządu (konieczna dla stwierdzenia charakteru, cech i funkcjonowania Towaru). Klient ponosi jednak odpowiedzialność za zmniejszenie wartości Towaru będące wynikiem korzystania z niego w sposób wykraczający poza konieczny do stwierdzenia charakteru, cech i funkcjonowania Towaru. Koszty odesłania Towaru ponosi klient.


2. Odstąpienie od umowy o świadczenie usług.
Jeśli są Państwo konsumentami (zawarli Państwo umowę w celu niezwiązanym z Państwa działalnością gospodarczą lub zawodową) i chcą Państwo zrezygnować ze skorzystania z usługi zamówionej w naszym sklepie z jakichkolwiek względów, zgodnie z Ustawą o prawach konsumenta z dnia 30 maja 2014 roku istnieje możliwość odstąpienia od umowy w ciągu 30 dni od daty jej zawarcia. Oświadczenie o odstąpieniu mogą Państwo złożyć posługując się formularzem odstąpienia znajdującym się na dole strony. Oświadczenie należy przesłać na adres Warsztatu, który miał wykonać Usługę. W przypadku Umów zawartych przez Klienta ze Scanią, oświadczenie  składane jest Scanii, natomiast w przypadku Umów zawartych przez Klienta z Partnerem Scanii – temu Partnerowi.
Należy jednak pamiętać, iż jeżeli wykonywanie usługi zostało, na wyraźne polecenie Klienta, rozpoczęte przed upływem terminu do odstąpienia od umowy, klient ma obowiązek zapłaty za świadczenie spełnione do chwili odstąpienia od umowy. W przypadku wykonania całości usługi za zgodą klienta, uprawnienie do odstąpienia nie przysługuje.

3. Wady / uszkodzenia towaru.
Jeśli zakupiony towar ma wady  lub został uszkodzony w trakcie przesyłania przysługują Państwu roszczenia z tytułu niezgodności towaru z umową z tytułu rękojmi za wady rzeczy sprzedanej, wynikające kodeksu cywilnego. Adresatem powyższych roszczeń i podmiotem odpowiedzialnym z ich tytułu jest, w odniesieniu do Umów zawartych przez Klienta ze Scanią, Scania, a w odniesieniu do Umów zawartych z Partnerem Scanii – ten Partner. 
W takim przypadku prosimy o informację  oraz przesłanie wadliwego towaru do Warsztatu, w którym był zamówiony towar (lista Warsztatów znajduje się na stronie: kontakt). Firma nie przyjmuje jednak żadnych przesyłek odsyłanych za pobraniem.
W przypadku Klienta będącego konsumentem, chcącego skorzystać z pozasądowego sposobu dochodzenia roszczeń, istnieje dodatkowo możliwość złożenia skargi za  pośrednictwem unijnej platformy internetowej ODR, dostępnej pod adresem  http://ec.europa.eu/consumers/odr/.
Koszty związane z odesłaniem reklamacji zwrócimy na wskazane przez klienta konto bankowe natychmiast po otrzymaniu przesyłki i przyjęciu reklamacji.
Do reklamowanej przesyłki należy dołączyć opis przyczyny zwrotu. 
W przypadku pozytywnego rozpatrzenia reklamacji produkt zostanie bezpłatnie naprawiony lub wymieniony na pełnowartościowy, jeżeli tylko będzie to możliwe. Jeżeli naprawa lub wymiana nie będą możliwe lub będą związane z nadmiernymi niedogodnościami dla kupującego, przysługuje Państwu prawo żądania obniżenia ceny lub odstąpienia od umowy.

Podmiot odpowiedzialny z tytułu powyższych roszczeń (Scania lub Partner Scanii) jest zobowiązany do ustosunkowania się do reklamacji w terminie 14 dni od otrzymania zgłoszenia.
Za towar wadliwy uznaje się w szczególności produkt, który posiada wady techniczne, nie posiada właściwości czy cech określonych w umowie lub jego jakość odbiega od jakości wskazanej w umowie.
W celu złożenia reklamacji można skorzystać z poniższych formularzy:
Formularz reklamacji części samochodowej (plik do pobrania)
Formularz reklamacji towarów (plik do pobrania)

4. Przesyłka niezgodna z zamówieniem.
Jeśli po otworzeniu przesyłki okaże się, że znajdujące się pozycje zostały mylnie do Ciebie przesłane, lub część zamówienia nie zgadza się z pozycjami zamawianymi, niezwłocznie skontaktuj się z Warsztatem, który realizował Twoje zamówienie. W takiej sytuacji znajduje odpowiednie zastosowanie procedura opisana w punkcie 3.
Do zwracanej przesyłki należy dołączyć informację, na którą pozycję mamy dokonać wymiany, oraz numer konta, na które dokonamy zwrotu poniesionych kosztów odsyłki.
Jeśli po otrzymaniu przesyłki okaże się, że brakuje pozycji zawartej na dołączonej fakturze, niezwłocznie skontaktuj się z Warsztatem, który realizował Twoje zamówienie. Jeśli po sprawdzeniu, okaże się, że w Twojej paczce brakowało zgłaszanej pozycji, zostanie ona do Ciebie dosłana w możliwie jak najszybszym terminie. Koszty wysyłki pokrywa w tym wypadku Warsztat.

5. Wymiana lub zwrot części.
Jeżeli zakupione części nie pasują np. z powodu modyfikacji fabrycznych bądź wtórnych, a zostały poprawnie dobrane (przez naszych pracowników Biura Obsługi Klientów, na podstawie wszystkich danych pojazdu), prosimy o niezwłoczne poinformowanie nas o tym fakcie. W takiej sytuacji odpowiednie zastosowanie znajdzie procedura opisana w punkcie 3. Wymienimy towar na inny, wysyłając ponownie towar na nasz koszt. 

6. Błędnie zamówiony towar przez klienta.
Jeżeli po otrzymaniu pozycji okaże się, iż zamawiane towary zostały mylnie zamówione, można dokonać wymiany. W takim przypadku zastosowanie znajduje procedura opisana w punkcie 1 – Odstąpienie od umowy – zwrot towaru. Do oświadczenia o odstąpieniu należy załączyć dokładną informację, na jaki produkt mamy dokonać wymiany.
Po otrzymaniu przesyłki zwracanego towaru, jeśli będzie to możliwe, dokonamy wymiany. Jeżeli wymiana będzie niemożliwa, otrzymacie Państwo zwrot zapłaconej ceny.
Odsyłane pozycje muszą spełniać wymagania określone w punkcie 1 – Odstąpienie od umowy – zwrot towaru.
Wymiana będzie realizowana po otrzymaniu przez nas paczki z towarem.
Koszt odesłania pozycji ponosi odbiorca. Jeśli w związku z wymianą pozycji powstanie nadpłata, zwrócimy ją na Twoje konto w terminie 14 dni.
Koszt odesłania oraz ewentualną dopłatę należy wpłacić na nasze konto z dopiskiem "dopłata do wymienionych pozycji z /numer zamówienia/".
 
7. Nieprawidłowe wykonanie usługi.
Jeżeli zamówili Państwo za pośrednictwem naszego sklepu usługę serwisową, wszelkie nieprawidłowości związane z wykonaniem usługi należy zgłaszać bezpośrednio do warsztatu, który ją wykonywał. Uprawnienia klienta w sytuacji niewykonania lub nieprawidłowego wykonania usługi wynikają w takim przypadku z przepisów kodeksu cywilnego. Adresatem roszczeń z tytułu nieprawidłowego wykonania usługi jest, w odniesieniu do Umów zawartych przez Klienta ze Scanią, Scania, a w odniesieniu do Umów zawartych z Partnerem Scanii – ten Partner.

8. Zwrot pieniędzy.
Zwrot wszelkich pieniędzy wynikający z rezygnacji z zakupu, zwrotu lub reklamacji zostanie dokonany w ciągu 14 dni od otrzymania przez sklep oświadczenia o odstąpieniu od umowy, lub wystąpienia innego zdarzenia uzasadniające zwrot po weryfikacji przesyłki przez Scania Polska S.A. lub Partnera Scanii. W przypadku gdy zamówienie opłacone było przelewem tradycyjnym lub za pobraniem należy złożyć dyspozycję zwrotu środków pieniężnych przelewem bankowym, przekazując nam konieczne dane do dokonania takiej operacji podając dokładny numer konta bankowego w formularzu zwrotu lub w korespondencji e-mailowej. Podmiotem zobowiązanym do zwrotu jest, w odniesieniu do Umów zawartych przez Klienta ze Scanią, Scania, a w odniesieniu do Umów zawartych z Partnerem Scanii – ten Partner.