|
1. Odstąpienie od umowy - Zwrot towaru.
Jeśli są
Państwo konsumentami (nabyli Państwo towar w celu niezwiązanym z
Państwa działalnością gospodarczą lub zawodową) i chcą Państwo
zrezygnować z dokonanych w naszym sklepie zakupów z jakichkolwiek
względów, zgodnie z Ustawą o prawach konsumenta z dnia 30 maja 2014 roku
istnieje możliwość odstąpienia od umowy w ciągu 30 dni od daty odbioru
paczki, bez konieczności podawania przyczyny odstąpienia. Oświadczenie o
odstąpieniu mogą Państwo złożyć posługując się formularzem odstąpienia
(formularze znajdują się na dole strony), przesyłając formularz na adres
Warsztatu, który realizował zamówienie, lub doręczając go osobiście. W
przypadku Umów zawartych przez Klienta ze Scanią, oświadczenie składane
jest Scanii, natomiast w przypadku Umów zawartych przez Klienta z
Partnerem Scanii – temu Partnerowi. O zachowaniu terminu odstąpienia
decyduje data stempla pocztowego. Niezwłocznie po złożeniu oświadczenia o
odstąpieniu od umowy, lecz nie później niż w terminie 30 od tego dnia,
należy dokonać zwrotu zakupionych produktów na powyższy adres.
Należy
pamiętać, iż zwracany w tym trybie Towar, należy odesłać w stanie
kompletnym oraz niezmienionym, chyba, że zmiana była konieczna w
granicach zwykłego zarządu (konieczna dla stwierdzenia charakteru, cech i
funkcjonowania Towaru). Klient ponosi jednak odpowiedzialność za
zmniejszenie wartości Towaru będące wynikiem korzystania z niego w
sposób wykraczający poza konieczny do stwierdzenia charakteru, cech i
funkcjonowania Towaru. Koszty odesłania Towaru ponosi klient.
2. Odstąpienie od umowy o świadczenie usług.
Jeśli są Państwo konsumentami (zawarli Państwo umowę w celu
niezwiązanym z Państwa działalnością gospodarczą lub zawodową) i chcą
Państwo zrezygnować ze skorzystania z usługi zamówionej w naszym sklepie
z jakichkolwiek względów, zgodnie z Ustawą o prawach konsumenta z dnia
30 maja 2014 roku istnieje możliwość odstąpienia od umowy w ciągu 30 dni
od daty jej zawarcia. Oświadczenie o odstąpieniu mogą Państwo złożyć
posługując się formularzem odstąpienia znajdującym się na dole strony.
Oświadczenie należy przesłać na adres Warsztatu, który miał wykonać
Usługę. W przypadku Umów zawartych przez Klienta ze Scanią,
oświadczenie składane jest Scanii, natomiast w przypadku Umów zawartych
przez Klienta z Partnerem Scanii – temu Partnerowi.
Należy jednak
pamiętać, iż jeżeli wykonywanie usługi zostało, na wyraźne polecenie
Klienta, rozpoczęte przed upływem terminu do odstąpienia od umowy,
klient ma obowiązek zapłaty za świadczenie spełnione do chwili
odstąpienia od umowy. W przypadku wykonania całości usługi za zgodą
klienta, uprawnienie do odstąpienia nie przysługuje.
3. Wady / uszkodzenia towaru.
Jeśli
zakupiony towar ma wady lub został uszkodzony w trakcie przesyłania
przysługują Państwu roszczenia z tytułu niezgodności towaru z umową z
tytułu rękojmi za wady rzeczy sprzedanej, wynikające kodeksu cywilnego.
Adresatem powyższych roszczeń i podmiotem odpowiedzialnym z ich tytułu
jest, w odniesieniu do Umów zawartych przez Klienta ze Scanią, Scania, a
w odniesieniu do Umów zawartych z Partnerem Scanii – ten Partner.
W
takim przypadku prosimy o informację oraz przesłanie wadliwego towaru
do Warsztatu, w którym był zamówiony towar (lista Warsztatów znajduje
się na stronie: kontakt). Firma nie przyjmuje jednak żadnych przesyłek odsyłanych za pobraniem.
W przypadku Klienta będącego konsumentem, chcącego skorzystać z
pozasądowego sposobu dochodzenia roszczeń, istnieje dodatkowo możliwość
złożenia skargi za pośrednictwem unijnej platformy internetowej ODR,
dostępnej pod adresem http://ec.europa.eu/consumers/odr/.
Koszty
związane z odesłaniem reklamacji zwrócimy na wskazane przez klienta
konto bankowe natychmiast po otrzymaniu przesyłki i przyjęciu
reklamacji.
Do reklamowanej przesyłki należy dołączyć opis przyczyny zwrotu.
W przypadku pozytywnego rozpatrzenia reklamacji produkt zostanie
bezpłatnie naprawiony lub wymieniony na pełnowartościowy, jeżeli tylko
będzie to możliwe. Jeżeli naprawa lub wymiana nie będą możliwe lub będą
związane z nadmiernymi niedogodnościami dla kupującego, przysługuje
Państwu prawo żądania obniżenia ceny lub odstąpienia od umowy.
Podmiot odpowiedzialny z tytułu powyższych roszczeń (Scania lub
Partner Scanii) jest zobowiązany do ustosunkowania się do reklamacji w
terminie 14 dni od otrzymania zgłoszenia.
Za towar wadliwy uznaje
się w szczególności produkt, który posiada wady techniczne, nie posiada
właściwości czy cech określonych w umowie lub jego jakość odbiega od
jakości wskazanej w umowie.
W celu złożenia reklamacji można skorzystać z poniższych formularzy:
Formularz reklamacji części samochodowej (plik do pobrania)
Formularz reklamacji towarów (plik do pobrania)
4. Przesyłka niezgodna z zamówieniem.
Jeśli po
otworzeniu przesyłki okaże się, że znajdujące się pozycje zostały mylnie
do Ciebie przesłane, lub część zamówienia nie zgadza się z pozycjami
zamawianymi, niezwłocznie skontaktuj się z Warsztatem, który realizował
Twoje zamówienie. W takiej sytuacji znajduje odpowiednie zastosowanie
procedura opisana w punkcie 3.
Do zwracanej przesyłki należy
dołączyć informację, na którą pozycję mamy dokonać wymiany, oraz numer
konta, na które dokonamy zwrotu poniesionych kosztów odsyłki.
Jeśli
po otrzymaniu przesyłki okaże się, że brakuje pozycji zawartej na
dołączonej fakturze, niezwłocznie skontaktuj się z Warsztatem, który
realizował Twoje zamówienie. Jeśli po sprawdzeniu, okaże się, że w
Twojej paczce brakowało zgłaszanej pozycji, zostanie ona do Ciebie
dosłana w możliwie jak najszybszym terminie. Koszty wysyłki pokrywa w
tym wypadku Warsztat.
5. Wymiana lub zwrot części.
Jeżeli zakupione części nie pasują np. z powodu modyfikacji fabrycznych
bądź wtórnych, a zostały poprawnie dobrane (przez naszych pracowników
Biura Obsługi Klientów, na podstawie wszystkich danych pojazdu), prosimy
o niezwłoczne poinformowanie nas o tym fakcie. W takiej sytuacji
odpowiednie zastosowanie znajdzie procedura opisana w punkcie 3.
Wymienimy towar na inny, wysyłając ponownie towar na nasz koszt.
6. Błędnie zamówiony towar przez klienta.
Jeżeli po otrzymaniu pozycji okaże się, iż zamawiane towary zostały
mylnie zamówione, można dokonać wymiany. W takim przypadku zastosowanie
znajduje procedura opisana w punkcie 1 – Odstąpienie od umowy – zwrot
towaru. Do oświadczenia o odstąpieniu należy załączyć dokładną
informację, na jaki produkt mamy dokonać wymiany.
Po otrzymaniu
przesyłki zwracanego towaru, jeśli będzie to możliwe, dokonamy wymiany.
Jeżeli wymiana będzie niemożliwa, otrzymacie Państwo zwrot zapłaconej
ceny.
Odsyłane pozycje muszą spełniać wymagania określone w punkcie 1 – Odstąpienie od umowy – zwrot towaru.
Wymiana będzie realizowana po otrzymaniu przez nas paczki z towarem.
Koszt odesłania pozycji ponosi odbiorca. Jeśli w związku z wymianą
pozycji powstanie nadpłata, zwrócimy ją na Twoje konto w terminie 14
dni.
Koszt odesłania oraz ewentualną dopłatę należy wpłacić na nasze
konto z dopiskiem "dopłata do wymienionych pozycji z /numer
zamówienia/".
7. Nieprawidłowe wykonanie usługi.
Jeżeli zamówili Państwo za pośrednictwem naszego sklepu usługę
serwisową, wszelkie nieprawidłowości związane z wykonaniem usługi należy
zgłaszać bezpośrednio do warsztatu, który ją wykonywał. Uprawnienia
klienta w sytuacji niewykonania lub nieprawidłowego wykonania usługi
wynikają w takim przypadku z przepisów kodeksu cywilnego. Adresatem
roszczeń z tytułu nieprawidłowego wykonania usługi jest, w odniesieniu
do Umów zawartych przez Klienta ze Scanią, Scania, a w odniesieniu do
Umów zawartych z Partnerem Scanii – ten Partner.
8. Zwrot pieniędzy.
Zwrot wszelkich pieniędzy wynikający z rezygnacji z zakupu, zwrotu lub
reklamacji zostanie dokonany w ciągu 14 dni od otrzymania przez sklep
oświadczenia o odstąpieniu od umowy, lub wystąpienia innego zdarzenia
uzasadniające zwrot po weryfikacji przesyłki przez Scania Polska S.A.
lub Partnera Scanii. W przypadku gdy zamówienie opłacone było przelewem
tradycyjnym lub za pobraniem należy złożyć dyspozycję zwrotu środków
pieniężnych przelewem bankowym, przekazując nam konieczne dane do
dokonania takiej operacji podając dokładny numer konta bankowego w
formularzu zwrotu lub w korespondencji e-mailowej. Podmiotem
zobowiązanym do zwrotu jest, w odniesieniu do Umów zawartych przez
Klienta ze Scanią, Scania, a w odniesieniu do Umów zawartych z Partnerem
Scanii – ten Partner.
|